Reference1: https://github.com/IntelRealSense/librealsense/tree/master/wrappers/csharp#building
Reference2: https://cccommunications.com/intel-realsense-3d-depth-camera-sdk-setup-for-c-development/
Step 1. Build the provided C++/C# samples using the instructions located in the main repo under /wrappers/csharp/readme.md
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Generate the VS solution using cmake (run from librealsense root dir):
- mkdir build
- cd build
- cmake .. -DBUILD_CSHARP_BINDINGS=ON -DBUILD_SHARED_LIBS=ON
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The file realsense2.sln should be created in build folder, open the file with Visual Studio, C# examples and library will be available in the solution under Wrappers/csharp.
Both the native library and the .NET wrapper are built by default as part of the examples dependencies.
Step 2. Take a look at the working samples for reference. The default librealsense build on Windows is Debug/Win32 (For this config, built samples will be available at your_librealsense_dir/build/Debug)
In your C# project you need to have Intel.RealSense.dll added as a reference and copy realsense2.dll in your build directory ex: your_project_home/bin/x86/Debug
1. CMake로 VS 솔루션 생성 후 root의 솔루션을 실행하여 INSTALL을 빌드한다.
2. 빌드가 안될 경우 CMake에서 CMAKE_INSTALL_PREFIX가 C\prograC:\Program Files\librealsense2 이런식으로 되어있는지 확인하고 맞다면 비주얼 스튜디오를 관리자 권한으로 열어서 실행한다. 또 다른 방법은 path를 관리자 권한이 필요없는 다른 폴더로 지정하면 된다.
3. [Intel.RealSense.dll] 와 [realsense2.dll] 를 CMAKE_INSTALL_PREFIX 경로에서 찾아서 복사한 후 새로 생성한 프로젝트 폴더에 넣는다.
4. 여기서 만약 C# 이라면, DLL 파일을 project_home/bin/x64/Debug 경로로 넣고,
만약 C++/CLI 라면, DLL 파일을 그냥 project_home에 넣는다.
5. C#: using Intel.RealSense;
C++/CLI: using namespace Intel::RealSense;
참고로 CMake로 DLL을 만들 필요 없이, SDK installer를
깔면 C:\Program Files (x86)\Intel RealSense SDK 2.0\bin\x64 경로에 DLL이 위치하므로 그냥 이용하면 된다.